Wednesday, June 29, 2011

En bra hjälte er en levande hjälte

“We don’t need another hero” – ”Vi behöver inte en ända hjälte” sa en gång en sang som framställde människans onödigas död, orsakad av krig. Extrapolering den tanke, allas hjälte, enskilda hjälte och den absolut, skakar sig av varje spår av fåfänga och i nutid det verkar som att ofta bär han oändliga korståg med sin svaghet.
För att ge en strikt definition av en enkel hjälte
, den "i tjänst" hjälte, som jag också fick chansen att hitta honom i varierande samlingar, sitt porträtt utsticker ur kraften för att motstå frestelsen att slå tillbaka när han är slog och håller samma vertikalitet (karaktär) som kännetecknar honom. I varje situation han alltid ler och vet bästa skämtar som han förtalar i de mest lägligt ögonblickar. Har en smittande skratt och är road av löjliga situationer. Erkänner ärligt och öppen andras kvaliteter och är den bästa och lojala förtrogne. Han är osjälviskt och hans första prioritet är att jämt tacka sina alla närmare. Tror endast på kraften av den goda och den sköna. Han är också en stående stridbar av dem två. Aldrig tar sig själv för allvarligt och ofta man fånga honom med glasögon på en näsans sid, sjunger och dansar tonlösa med en våt näsduk på huvudet i en förbränd sommardag, beskäftigt manövrering köttet på grillen. Han har många vänner till vars sin dörr står alltid öppen. T.o.m. kylskåps dörr. Han behåller sin optimism och gott humör i de mest stressande ögonblickar och det endast fysiska smärta som han har haft i sitt liv var när han vrickade sin fot skidåkning. Gärna hjälper en vän och då hittade de ett bra tillfälle för att fortsätta schackspelet. När har han möjligheten, matlagar med glädje och är skonsam med sin sambo, även om det är "sin tur" att diska. Han glömde antalet DVD ges som gåvor och inbjuder hela grannskapet till en kokt majs efter des samling. Oftast, efter festen många inte behåller i minne hans namn och kallade honom generiskt "den kille som har gjort oss skrattar med tårar." Han har en omfattande erfarenhet av folk och är ansedd som en äkta encyklopedi för sin kunskap. Är ärlig, moralisk och in en konversation undvikas inte någons ögna. Även på semester, är han första uppvaknar och vägrar inte någon glädje till sina egna. Har en magnetisk personlighet, är vän med alla och obehagliga situationer verkar alltid gäckar honom. Är Nissen till barna under alla Julaftons och den som alltid säger "…..du, jag skall ringer tillbaks" eftersom han har ett mycket generös telefonabonnemang. Är medveten om sitt värde och anses att han hade tur för att kunna delar något goda med de andra.
Samtidig, följande människa utveckling och den oroväckande grad av moraliskt förfall, drar vi slutsatser att de hjältar mallad i pastell färg som hade vi i vår fantasi, har abdikerat från sina uppgifter. Ännu mer. Om Gud är standarden för att följa hjältens stereotyp, varför är det onda närvarande i våra liv mer än någonsin. I sin bok "Själens Makt", varnar Carl Gustav Jung om att fulhets utsikt orsaker fulhet i själen: ”Det är ostridigt att den andra ondska omedelbart utvecklar din egen ondska, för att ondskan vaknar det samma i egen själ".
Jag tror att dagens värld behöver en idealism för att uppväcka samvetet hos sina djupa kontakter med Universum, den övre Andevärlden, den som ledar öden av synligt och osynligt verkligheten. För ofta tittar vi bara horisontellt och inte lyfter blicken mot himlen! Materialismen har ignorerat andliga livet, har slängt - enligt Alexis Carrel - Fransk läkare och biolog, som i 1912 fick han Nobelpriset i fysiologi och medicin - en "gardin" mellan materiella och andliga fenomen, mellan det synliga och osynliga, mellan människa och Gud. Eftersom, och är det känt, allt som sker i våra tankar kommer från vår själ, så därför måste vi ta hand om själen, om vi vill vara friska i kroppen. Vi alla tillhör till samhället vi lever i, men vi tänker och fungerar annorlunda, varje person enligt naturliga impulser av sin själ och då naturligtvis att det finns människor vars någon orättvisning vaknar i deras själar missnöje, uppror, vara benägna för att välja ett moraliskt eller omoraliskt beteende. Deras ego är inte helt överens med något eller någon och börja hatar eftersom är hjärtans fart, en kraftlig fart som kan vara lika kraftlig som farten av kärleken.
I samband med Genesis, vad hade Människan representerat före Universum och sin Skapare när klumpigt och ödmjukt tog sitt först steg på Månen? I 1969, Neil Armstrong och besättningen på rymdfärjan Apollo11 har skapat föregåendet av utåt i rymden, betraktas som en mänsklighetens pionjär av utrymme eran. Portalen Rymdturismen.se innehåller ett intressant uppslagsverk av många intressanta expeditioner i utrymmer.
Placerad i ett atypiskt område, där hjälten som Fred Tate's karaktär beskrivs i filmen regisserad av Jodie Foster - "Little Man Tate", brytas alla de klassiska mönstren av pansar - kläddas hjälte. Vart kunde vi sätta karaktären av en geni-hjälte som utvecklade ett magsår vid 6 års ålder på grund av sin oro vid mänsklighetens problem?
Nadia Comaneci har orsakat en unik situation i historien av världens gymnastik, när på Montreal-OS i 1977, sin utför anses som perfekt och noterade med 1:00, eftersom displayen var inte programmerat för en prestation av 10:00 varumärket.
Visst välkända hjältar av den berömda serien regisserad av George Lucas är Luke Skywalker, Prinsessa Leia Organa och Han Solo. Trotts allt lilla Jedi och sin filosofi dominerar film teman. I sin artikel "Tänk som en Jedi... använd RBT (Resultat Baserat Tänkande)", gör Magnus Hjerpe en intressant exponering om hur kan användas jedistiska filosofi för att uppnå performans.
Avslutningsvis, äkta hjältar eller litteraturs tillhöriga, anländer från tidigare, nuvarande och framtida, de är ”krävs” kallas av mänskligheten för att demonstrerar, att förvåna och särskilt för ATT TRO på seg själva och sina gärningar. Så frågar jag retoriskt, om Jesus skulle hade levd i dag, vem av oss kunde vara den 12 apostlarna som hade följt Honom?
Av Carmen Nymoen

1 comment:

  1. Hej Alla, jag heter Safa El Sadat, jag är gift i 20 år med min man och vi har två son, äldste en 16 och yngre är 11 år. Min man älskade mig mycket, men det kommer till en punkt när han deltar i affärer med en kvinna som är hennes medarbetare. Jag har aldrig föreställt mig det, men på något sätt förändrade hans inställning till mig och barn, mina sena arbeten fick mig att tänka på frågan, även vid mitt 20-års bröllopsdag i mars håller jag mig borta från sex när vi lovar att göra det på bröllopet årsdag, 15 dagar före bröllopsdagen erkände han det ja, han hade sex med sin kollega.
    Han tog med henne i min säng när jag var ute och arbetade, det betyder att mina känslor var helt värdefulla mot honom. Mitt mentala tillstånd är fullt av plågor, jag tror att jag inte kan glömma och återhämta smärtan. Den här kvinnan var i full kontroll över henne och jag ville aldrig göra det med våld, hon vill vinna över mig när hon är skild, hon sa att hon var avundsjuk på vårt förhållande och hon kommer att förstöra mig genom att ta min man. Jag var tvungen att diskutera det med en vän som bad mig att hitta en bra stavningskastare, först och främst trodde jag aldrig på den här Cast-stavningen, men jag måste försöka tills jag kom över PROPHET NOSA UGO-e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få sina ex-tillbaka och hjälpa till att åtgärda relationen och göra människor glada i deras förhållande och några andra historier om andlig sjukdom och mer.
    Jag förklarade min situation för honom och han hjälpte mig att utföra några böner, några örter och rötter och ett litet offer som jag gjorde, och inom 7 dagar kom han tillbaka för att be om ursäkt och det var bara som ett mirakel för mig, är glad idag att han hjälpte mig och jag kan stolt säga att min man nu är med mig igen och han är nu kär i mig som aldrig tidigare.
    Har du behov av hjälp i ditt förhållande som att få tillbaka din man, fru, pojkvän, flickvän, vinnande av lotterier, växtbaserad botemedel mot sjukdom, hiv, sjukdomar, astma, artrit, fybroid, stroke eller någon form av sjukdom, andligt problem , Jobbsökande, tittare som läser mitt inlägg som behöver hjälp när det gäller några livsutmaningar borde kontakta PROPHET NOSA UGO och du kommer att vara glad att du gjorde.

    E-post: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040

    ReplyDelete