Wednesday, January 9, 2013

...din Pribeagu:)

"Desi-s nascut in Paraguai, eu sunt roman de vita veche; Sunt demn urmas al lui Mihai Si ma-nrudesc cu Karcaleke Imi trag, din Ghica si Stirbey, Blazonul, ca si filigrama; Dar, dintre toti stramosii mei, Cea mai celebra a fost mama! Era cantata de poeti si toti o ridicau in slava Si parcalabi si logofeti Ii sarutau mana suava. La curtea lui Lisandru Ban, Mergea la brat cu Dalay-Lama; Si din istoricul Divan, Cea mai celebra a fost mama! Umbland de-a pururea pribeag si strabatand intreaga lume, Adesea ma gandeam cu drag La fericirea tarii-mume, La neamul nostru de iloti, Ce-n lupta nu stiau ce-i teama Si-mi aminteam ca, dintre toti, Cea mai celebra a fost mama! Intrat in tara, m-am dus drept la minister, la-agricultura; Si-un sef ursuz mi-a spus s-astept Si mi-a trantit si-o-njuratura. L-am ascultat cu interes Si-abia atuncea mi-am dat seama Ca sunt roman si, mai ales, Cat de celebra a fost mama! Cum lemnele s-au terminat, m-am dus sa spui la Primarie, Dar dom' Primar mi-a inchinat Un Dumnezeu si-o liturghie. Vazandu-l ca-i bisericos Si in familie-mi da iama, Am priceput cu mult folos, Cat de celebra a fost mama! La dom' Prefect m-am dus grabit, sa-i spun durerea ce ma paste, Dar dom' Prefect mi-a pomenit Ceva de mama si de Paste! L-am ascultat pana-am vazut Ca m-ameninta cu lama, Si-atunci abia am priceput, Cat de celebra a fost mama! Pluteam in cerul alb de nea, ferice cum n-as fi crezut-o Si, mandru ca pe mama mea Atati boeri au cunoscut-o Si, bucuros de-acest succes, Care de mult trecuse vama, Abia atunci am inteles Cat de celebra a fost mama! Proprietarul - tip suspus - a vrut sa ma evacueze Si la ministru-ntins m-am dus, Rugandu-l sa ma protejeze. Ministru-ndata s-a intins Si m-a trecut prin toata gama De cruci si sfinti, ca m-am convins Cat de celebra a fost mama! Am intrebat, ieri, un gardist: - Pe unde-i strada Melodrama? Dar el, vazand ca eu insist, Mi-a spus ceva.....de maica mamei. Eu l-am privit, naiv si prost, Si, neputand sa-i spui nimica, Vazui cat de celebre-au fost Si mama mea, dar si bunica!" Ion Pribeagu

No comments:

Post a Comment