Sunday, December 30, 2012

the Druids:)

"Queen Elizabeth Meets the Druids Princess Elizabeth (later Queen Elizabeth II) in a robe of green is led by an acolyte to Archdruid Crwys Williams, who will initiate her into the Mystic Circle of Bards at the national Eisteddfod, or festival, at Mountain Ash, Glamorgan, Wales, August 6, 1946. Men and women who have made a significant and lasting contribution to Welsh culture are sometimes initiated or ceremonially welcomed into Druidical mysteries. But again -- there's no certainty that these mysteries, so many hundreds of years after the original Druids thrived, are related in any way to the actual practices, beliefs, and rituals of the ancients themselves."
Miss Mary Bennets självständighet av Colleen McCullough "Denna uppenbarelse kom till mig under mitt trettiofemte år då jag råkade stöta på Den ursprunliga grottan, Medelpunkten, Naveln, Den universalla livmodern, den plats som jag än i dag benämner Guds tron, Hans boning. För var i denna värld av ljus finner man Gud? Först när jag råkade stöta på Guds tron förstod jag. Där, i en svärta så djup att mina ögon skrumpnade av brist på en enda glimt av ljus som kunnat hjälpa mig att se, däri en tystnad så djup att mina öron skrumpnade av brist på en enda viskning, steg jag in i Guds mage. Jag var ett med Honom och upplevde den första i vad som skulle bli en rad uppenbarelser när han bredde ut sitt mörker för mig, lager på lager." Nej, nej, nej! I dag ska vi arbeta. Börja som följer: 'Ljuset är ont, skapat av Lucifer till hans hand avbild. Gud har inga ögon, men Lucifer tog två gnistor från sin kropp och gjorde av dem ögon så att han kunde se sin egen skönhet. Det är ljusets ondska - dess skönhet, dess förföriskhet, dess förmåga att blända, ömtöckna och bedöva sinnet, öppna det åt Lucifer att verka på."

No comments:

Post a Comment